Дорогі друзі! Щодня ми працюємо над тим, щоб користування бібліотекою було зручним і приємним для вас! Для того, щоб скоротити час очікування, а також дотримуватися соціальної дистанції — зареєструйтесь в бібліотеці он-лайн!.

«Кіберспорт»

Поділіться цією сторінкою:

Бібліографічний список статей із серії  «Кіберспорт»

Історія кіберспорту:

Роль великих ігор у становленні кіберспорту

Перші кіберспортивні організації та їхній вплив на розвиток індустрії

Кіберспорт як професія:

Як стати професійним кіберспортсменом: від тренувань до участі у турнірах

Кіберспорт і соціальні мережі:

Як стрімінг на платформах типу Twitch або YоuTubе став популярним серед кіберспортсменів

Взаємодія з фанатами та створення бренду через соцмережі

Турніри  та чемпіонати:

Огляд найбільших кіберспортивних турнірів світу

Майбутнє кіберспорту:

Як нові технології (штучний інтелект, віртуальна реальність) можуть змінити кіберспорт

Розвиток кіберспорту в Україні та інших країнах

Історія кіберспорту:

Роль великих ігор у становленні кіберспорту

Перші кіберспортивні організації та їхній вплив на розвиток індустрії

ТОП-10 найбільших призових фондів в історії кіберспорту [Електронний ресурс] = https://investory.news/top-10-najbilshix-prizovix-fondiv-v-istorii-kibersportu/  : коли під час змагань почали з’являтися глядачі, хобі стало перетворюватись в один із видів спорту та доходу / Інф. https://investory.news // https://investory.news. - 2025. - 9 січ. На початку свого шляху від нехитрого дозвілля до загального захоплення кіберспорт був просто способом розвитку для видавців ігор – таких як Nintendo, Atari та Electronic Arts, а також для виробників ігрових комп’ютерів і консолей. Потім, протягом останніх десяти років, трансформувалися ігрові механіки, набуло поширення високошвидкісне підключення до Інтернету, змінилися споживчі звички, і кіберспорт перетворився з додатку до геймінгу в життєздатну та досить популярну галузь. Першим змаганням зазвичай заведено вважати командний турнір зі Spacewar, який пройшов у 1972 році в Стенфордському університеті

Кіберспорт як професія:

Як стати професійним кіберспортсменом: від тренувань до участі у турнірах

Як влаштуватися на роботу в індустрію відеоігор [Електронний ресурс] = https://hitmarker.net/career-advice/how-to-get-a-job-in-the-video-game-industry  / Інф. https://hitmarker.net // https://hitmarker.net. - 2025. - 7 січ. Як лідер у сфері ігрових вакансій, ми добре знаємо про величезну кількість секторів і вакансій, доступних зараз в іграх, але для багатьох все ще залишається питання: «Як я можу отримати роботу в ігровій індустрії?». У цій статті ми перерахуємо кілька порад і підказок, які збільшать ваші шанси отримати роботу в ігровій індустрії як новачок і розширити кожен пункт усією необхідною інформацією, щоб використовувати їх, щоб стати наступним ветеринаром ігрової індустрії!

Кіберспорт і соціальні мережі:

Як стрімінг на платформах типу Twitch або YоuTubе став популярним серед кіберспортсменів

Взаємодія з фанатами та створення бренду через соцмережі

Данішевський, Іван. Заробляй граючи: як стати кіберспортсменом... [Електронний ресурс] = https://happymonday.ua/yak-staty-kibersportsmenom / Данішевський, Іван  // https://happymonday.ua. - 2025 . - 7 січ. Професійними кіберспортсменами зазвичай називають гравців, які заробляють на турнірах з відеоігор. Просто почати змагатися може кожен — для цього досить завантажити клієнт гри і запустити відповідний режим. А щоб стати кіберспортсменом, потрібно виступати на офіційних турнірах, які транслюються на широку аудиторію.  Гравці можуть набути статусу професіоналів, потрапивши до складу відомої кіберспортивної команди (організації). Контракт із такою організацією дає спортсмену:... Читати більше: https://happymonday.ua/yak-staty-kibersportsmenom

Вплив популярних стрімерів та блогерів на розвиток кіберспорту

Навички ігрового дизайну Hitmarker [Електронний ресурс] = https://hitmarker.net/ / Інф. https://hitmarker.net // https://hitmarker.net. - 2025. - 15 січ. Навички ігрового дизайну Hitmarker — найбільша платформа для ігор та кіберспорту у світі Більше кандидатів і більше можливостей, ніж де-небудь ще! Наймайте таланти Знайти роботу Перетворіть свою пристрасть до ігор на кар'єру дизайнера Буткемпи навичок ігрового дизайну

Турніри  та чемпіонати:

Огляд найбільших кіберспортивних турнірів світу

Зустрічайте WePlay Studios: WePlay Esports розпочинає процес ребрендингу [Електронний ресурс] = https://myc.news/ua/politika/kibersport_budet_privlekat_investicii_i_razvivat_turizm_v_ukraine / Інф. https://myc.news/ua // https://myc.news/ua. - 2023. - . WePlay Esports, одна з провідних кіберспортивних компаній у світі, рада оголосити про початок ребрендингу. Нова айдентика відображатиме цінності та стратегію розвитку бізнесу у сфері інтертейменту. На першому етапі ребрендингу буде змінена назва компанії – на WePlay Studios. Протягом усієї історії існування компанії WePlay в основі її місії та цінностей була мрія — мрія створювати не просто заходи та шоу, а емоції та спогади як глядачів, так і учасників. За понад десять років роботи WePlay Esports організувала більш ніж 25 кіберспортивних турнірів та зібрала на своїх платформах понад два мільйони підписників та глядачів

Крейг, Денні . Розробник ремейку Until Dawn Ballistic Moon "фактично закрився" після звільнень, стверджує звіт [Електронний ресурс] = https://hitmarker.net/news/until-dawn-remake-developer-ballistic-moon-has-effectively-closed-following-layoffs-report-claims-2935801 / Крейг, Денні  // https://hitmarker.net. - 2025. - 6 бер. Повідомлялося, що британська студія Ballistic Moon, яка розробила ремейк Until Dawn для PS5 і ПК, тихо пережила черговий раунд звільнень минулого року, залишивши лише кілька нетехнічних працівників. Деталі: " У вересні 2024 року, всього за місяць до виходу ремейку Until Dawn, Ballistic Moon підтвердила, що звільнила невідому кількість співробітників , щоб "забезпечити майбутнє студії". Пізніше стало відомо, що скорочення торкнулися приблизно 40 співробітників

Лічене, Ріккардо. Зимовий спліт LEC 2025: формат, команди, розклад і все, що потрібно знати [Електронний ресурс] = https://esportsinsider.com/2025/01/lec-2025-winter-split-format-teams-schedule-and-all-there-is-to-know / Лічене, Ріккардо // https://esportsinsider.com. - 2025. - 14 січ. DashFight – інформаційно-медійний ресурс про файтинг-ігри, що створює високоякісний контент і забезпечує цілісний досвід як тим, хто слідкує за подіями, так і тим, хто змагається у файтингах. Місія DashFight – розширити можливості файтинг-спільноти, популяризувати файтинг-ігри, пропонувати фанатам унікальний досвід та допомогти їм досягти найвищого рівня майстерності. Візія DashFight – розвивати та надихати світову файтинг-спільноту, щоб усунути розрив між кіберспортом і традиційними видами спорту. DashFight включає веб-платформу, мобільні додатки (Android та iOS), сторінки у соціальних мережах та YouTube-канал. Щоб стати добрим гравцем у файтинг-ігри, потрібен час, і чимало

Оголошено Pokеmon Champions: новий досвід битв для Switch та мобільних пристроїв [Електронний ресурс] = https://bo3.gg/ua/games/news/pokemon-champions-announced-a-new-battle-experience-for-switch-and-mobile / Інф. https://bo3.gg/ua // Bo3. - 2025. - 25 лют. Під час сьогоднішнього прямого ефіру Pokеmon presents, The Pokеmon Company офіційно анонсувала Pokеmon Champions, нову багатокористувацьку гру, зосереджену на битвах, яка вийде на Nintendo Switch та мобільних пристроях. Розроблена The Pokеmon Works під наглядом Game Freak, Pokеmon Champions має на меті представити чисті покемонівські битви ширшій аудиторії, наслідуючи Pokеmon Stadium та Pok?mon Battle Revolution

Перші дні: турніри як нова можливість [Електронний ресурс] = https://weplayholding.com/uk/blog/istoriia-kibersportu-z-chogo-vse-pochinalosia/  / Інф. https://weplayholding.com // https://weplayholding.com. - 2025. - 8 січ. Коли 1980 року Волтер Дей створив компанію Twin Galaxies для відстеження рекордів і найкращих результатів багатьох аркадних ігор, він не міг зазирнути в майбутнє. Однак хоча призовий фонд зріс від підписки на Rolling Stone до понад $40 мільйонів, ідея залишається незмінною: кіберспортивні турніри – це про можливості

Майбутнє кіберспорту

Як нові технології (штучний інтелект, віртуальна реальність) можуть змінити кіберспорт

Крейг, Денні. Activision використовує згенеровану штучним інтелектом рекламу підроблених ігор Call of Duty та Guitar Hero для дослідження ринку [Електронний ресурс] = https://internetua.com/activision-ziznalasya-u-vikoristanni-shtucsnogo-intelektu-v-cod?utm_source=ukrnet_news / Крейг, Денні  // https://internetua.com. - 2025. - 4 бер. Після суспільного тиску компанія Activision була змушена зізнатися, що розробники Call of Duty таки використовують в роботі генеративний штучний інтелект. Геймери давно звинувачували творців CoD у використанні штучного інтелекту, вказуючи на велику кількість підозрілого "контенту" - скінів для зброї, медальйонів та інших предметів, що виглядають надто неприродно

 

 

Кіберспорт в освіті: як NASEF готує лідерів до глобального зростання [Електронний ресурс] = https://esportsinsider.com/2024/12/esports-in-education-nasef / Інф. https://esportsinsider.com // https://esportsinsider.com. - 2025. - 9 січ. Оскільки кіберспорт продовжує розвиватися, важливо формувати робочу силу з добре підготовленої молоді, яка захоплюється іграми та прагне розвивати індустрію. NASEF, мережа академічних і навчальних федерацій кіберспорту, є некомерційною НУО (неурядовою організацією), яка сприяє розвитку шкільного кіберспорту. За свою семирічну історію NASEF заслужив повагу педагогів, кіберспортивних федерацій, корпорацій і медіа-організацій

Razer представила проєкт коучингу з кіберспорту зі штучним інтелектом на CES 2025 [Електронний ресурс] = https://esportsinsider.com/2025/01/razer-ai-esports-coaching-ces-ava / Інф. https://esportsinsider.com // https://esportsinsider.com. - 2025. - 8 січ. Бренд ігрової периферії Razer представив свій останній проєкт — тренера з кіберспорту зі штучним інтелектом, який має на меті надавати інформацію та аналіз у режимі реального часу. Концепція під назвою Project AVA була представлена на технологічній виставці CES 2025 і була описана компанією як «найкращий ігровий пілот зі штучним інтелектом»

Розвиток кіберспорту в Україні та інших країнах

Кіберспорт буде залучати інвестиції і розвивати туризм в Україні [Електронний ресурс]https://myc.news/ua/politika/kibersport_budet_privlekat_investicii_i_razvivat_turizm_v_ukraine / Інф. https://myc.news // https://myc.news. - 2025. - 8 січ. Міністерство цифрової трансформації України починає співпрацю з Українською Професійною Кіберспортивною Асоціацією. Міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров і голова правління Української Професійної Кіберспортивної Асоціації (UPEA) Олександр Кохановський підписали меморандум про співпрацю. Сторони мають намір збільшувати покриття високошвидкісним інтернетом території країни, рівень цифрової грамотності населення і розвиток кіберспортивної індустрії в Україні, повідомляється на сайті Мінцифри

Погляд у майбутнє: індустрія кіберспорту прогнозує 2025 рік [Електронний ресурс] = https://esportsinsider.com/2025/01/esports-industry-predicts-2025 / Інф. https://esportsinsider.com // https://esportsinsider.com. - 2025. - 8 січ. У той час як 2024 рік подарував шанувальникам кіберспорту незабутні моменти, 2025 рік, схоже, стане знаковим для галузі. Добре задокументовані правила екосистеми Counter-Strike від Valve набудуть чинності у 2025 році, що призведе до серйозних змін у подіях BLAST та ESL. Тим часом Riot Games повністю оновила свою глобальну екосистему League of Legends, представивши дві нові ліги — LTA та LCP — і третій міжнародний турнір у своєму календарі

Підсумки українського кіберспорту [Електронний ресурс] = https://gameinside.ua/materials/articles/pidsumky-ukrainskoho-kibersportu-u-2024-rotsi/339609/ / Інф. https://gameinside.ua // https://gameinside.ua. - 2025. - 8 січ. Українськомовні кіберспортивні трансляції з кожним роком збільшують охоплення аудиторії та ставлять нові глядацькі рекорди. Згідно з даними української аналітичної платформи Esports Charts, загальна кількість годин перегляду на українськомовних ефірах збільшилася на 22,5% порівняно з 2023 роком. При цьому важливо зазначити, що темп зростання українського сегмента випереджає загальносвітову динаміку кіберспорту

Руденко, Леонід. "Чотири українські команди, які задають тон у світовому кіберспорті" — Павло Вишняк [Електронний ресурс] = https://vechirniy.kyiv.ua/news/109263/ / Руденко, Леонід // Вечірній Київ. - 2025. - 28 лют. Український кіберспорт уже давно перестав бути простим хобі для ентузіастів — він перетворився на висококонкурентну галузь із професійними лігами, багатомільйонними аудиторіями та потужною інфраструктурою. У 2024 році українські команди продемонстрували впевнене зростання і продовжують стабільно виходити у плей-оф міжнародних турнірів. Павло Вишняк, фахівець із геймінгу, вирішив виділити чотири українські колективи, які визначають поточну ситуацію в українському кіберспорті та впливатимуть на його майбутнє. Natus Vincere, MONTE, Passion UA та B8 не просто здобувають гучні перемоги, а й активно сприяють розвитку всієї екосистеми українського кіберспорту

Gen.G об’єднується з Сіракузським університетом, щоб розширити можливості кіберспортивної освіти Леа Маас [Електронний ресурс] = https://esportsinsider.com/2024/12/gen-g-syracuse-university-esports-education-partnership / Інф. https://esportsinsider.com // https://esportsinsider.com. - 2025. - 9 cіч. Глобальна кіберспортивна організація Gen.G підписала багаторічну угоду про партнерство з приватним дослідницьким університетом США Syracuse University. Співпраця спрямована на посилення залученості студентів і можливості практичного навчання в кіберспорті шляхом вдосконалення університетської програми бакалавра з кіберспорту та менеджменту

Інтернет-ресурси

https://esportsinsider.com

https://gameinside.ua

https://investory.news

https://happymonday.ua

https://vechirniy.kyiv.ua

Підготувала бібліограф Качановська Н.В

СПІЛКУЙТЕСЯ З НАМИ:

  • blog
  • facebook
  • tweetter
  • youtube
  • youtube
  • youtube
  • pinterest
  • Instagram

НАШІ НАГОРОДИ

Дізнатися наші реквізити для добровільних пожертв бібліотеці — Конт.тел. (бухгалтерія бібліотеки):
(044) 288-23-36

(044) 288-30-12
lib@msmb.org.ua

ВГОРУ