Дорогі друзі! Щодня ми працюємо над тим, щоб користування бібліотекою було зручним і приємним для вас! Для того, щоб скоротити час очікування, а також дотримуватися соціальної дистанції — зареєструйтесь в бібліотеці он-лайн!.

Освіта та навчання на теренах України в умовах військового стану

Поділіться цією сторінкою:

 

Інформаційно- WEBліографічний дайджест для підтримки студентів, старшокласників та їх батьків

Дайджест створено з метою інформаційної підтримки молоді, підлітків та їх батьків, в період військового стану в Україні.

Російські війська атакували Україну. Через небезпеку та військові дії загарбників більшість старшокласників і студентів, вимушено перейшли з 14 березня на дистанційне навчання та онлайн освіту.

https://osvita.ua/school/85375/  Як діяти освітянам й учням у разі надзвичайних ситуацій

***

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text ЗАКОН УКРАЇНИ «Про вищу освіту»

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text ЗАКОН УКРАЇНИ «Про повну загальну середню освіту»

Міністерство Освіти і Науки України

УВАГА! Міносвіти рекомендує відновити навчальний процес в Україні "де це можливо".

https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-deyaki-pitannya-organizaciyi-roboti-zakladiv-fahovoyi-peredvishoyi-vishoyi-osviti-na-chas-voyennogo-stanu НАКАЗ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІД 07 БЕРЕЗНЯ 2022 Р. № 235 «ПРО ДЕЯКІ ПИТАННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ЗАКЛАДІВ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ, ВИЩОЇ ОСВІТИ НА ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ»

https://osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/85933/ «Про завершення навчального року»  Лист МОН № 1/3417-22 від 10 березня 2022 року  Керівникам закладів фахової передвищої, вищої освіти

https://mon.gov.ua/ua/news/rada-yes-pererozpodilit-koshti-fondiv-na-pidtrimku-osviti-i-nauki-ukrayini РАДА ЄС перерозподілить кошти фондів на підтримку освіти і науки України

https://www.ukrinform.ua/rubric-society/3432990-skarlet-zaklikav-es-stvoriti-fond-vidnovlenna-osvitnoi-infrastrukturi-ukraini.html Шкарлет закликав ЄС створити фонд відновлення освітньої інфраструктури України

https://osvita.ua/vnz/86003/ Україна отримає кошти для виплат стипендій. Світовий банк надасть 100 млн доларів для виплат в Україні академічних та соціальних стипендій.

МОН надало рекомендації вишам щодо завершення року

Міносвіти рекомендувало коледжам та університетам в умовах воєнного стану для студентів невипускних курсів перенести частину освітніх компонентів на наступний навчальний рік або в разі крайньої необхідності – достроково завершити 2021/22 навчальний рік. Про це йдеться у листі Міністерства освіти та науки.

Так, у Міносвіти рекомендували для здобувачів освіти невипускних курсів внести зміни до індивідуальних навчальних планів. https://osvita.ua/vnz/85944/

ЕЛІТНІ ОСВІТНІ ЗАКЛАДИ, ДИСТАНЦІЙНІ ШКОЛИ ТА НАВЧАЛЬНІ ПЛАТФОРМИ НАДАЮТЬ БЕЗКОШТОВНИЙ ДОСТУП

ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

10 березня 2022 року

Під час воєнного стану дистанційні школи надають безкоштовний доступ до навчання. Команда МОН підготувала перелік шкіл і організацій, які можуть допомогти дітям і сім’ям.

https://mon.gov.ua/ua/news/distancijni-shkoli-ta-navchalni-platformi-nadayut-bezkoshtovnij-dostup-dlya-zdobuvachiv-osviti

МОН: ВСЕУКРАЇНСЬКА ШКОЛА ОНЛАЙН

Платформа «Всеукраїнська школа онлайн» – сучасний онлайн-ресурс для змішаного та дистанційного навчання учнів 5-11 класів з уроками та методичними матеріалами, що відповідають державній програмі. Навчальний контент платформи містить уроки з 18 основних предметів: українська література, українська мова, біологія, біологія та екологія, географія, всесвітня історія, історія України, математика, алгебра, алгебра і початки аналізу, геометрія, мистецтво, основи правознавства, природознавство, фізика, хімія,  англійська мова та зарубіжна література. Після запуску контент платформи буде поступово доповнюватися відповідно до календарного плану https://mon.gov.ua/ua/tag/vseukrayinska-shkola-onlajn

Дистанційне навчання школярів у воєнний період

https://kyivcity.gov.ua/dity_dytiachi_sadky_ta_shkoly/shkoly/ ШКОЛИ КИЄВА

https://lb.ua/society/2022/03/17/509897_kiievi_postupovo_zapratsyuyut_rinki.html

У Києві поступово відновиться онлайн-навчання. Столиця продовжує жити в режимі воєнного часу. «Прийнято рішення залучати школярів до вже наявних онлайн програм та уроків», – наголошують в адміністрації столиці.

https://suspilne.media/216795-z-14-berezna-navcanna-rozpocnetsa-u-14-oblastah-ukraini-ministr-osviti-skarlet/ З 14 березня навчання розпочнеться у 14 областях України – міністр освіти Шкарлет

https://zaborona.com/u-12-oblastyah-ukrayiny-vidnovlyat-navchannya-z-14-bereznya-de-yaki-umovy/ У 14 областях України відновлять навчання з 14 березня: де які умови

https://lb.ua/society/2022/03/12/509138_uchiteli_vikladachi_mozhut.html 14 березня, заклади освіти в багатьох областях відновлюють в умовах воєнного стану навчання після двотижневих канікул, зокрема в дистанційному форматі. Учителі та викладачі можуть працювати дистанційно з будь-якої країни, освітній омбудсман

В умовах військового стану більшість старшокласників та студентів вимушено перейшли на дистанційне та онлайн навчання

Навчання особистості відбувається протягом усього життя. Визнайте, що не все наше навчання відбувається в класі.

Онлайн освіта та дистанційне навчання

 - розширють можливості доступу до освіти і під час військового стану, і в мирному майбутньому теж,

 - економить час (навчатись можна будь-коли і будь-де за умови наявності мережі),

 - економить кошти (освітні платформи здебільшого безоплатні),

 - допоможе вибрати для себе найкращі відео лекції професійних викладачів,

 - зніме географічно-просторові та часові рамки для навчання,

 - звільнить від консервативних пережитків в освіті,

- виробить самодисципліну та психологічну стійкість, навички самостійної роботи з великими інформаційними масивами.

Ми вчимося для себе, а не для когось іншого.

Повторення пройденого або нагадування для батьків

Батькам школярів: 20 запитань та відповідей про дистанційне навчання

 

І хоч дистанційне навчання – вже ні для кого не новина, за результатами аналізу звернень до освітнього омбудсмена та моніторингу соціальних мереж ми зібрали чимало запитань, які виникли у батьків, та спробували відповісти на них, використовуючи матеріали із звернень до Служби освітнього омбудсмена, а також із відкритих джерел: сайту МОН, Департамента освіти і науки міста Києва, батьківських груп у соціальних мережах тощо. Тому підготували для батьків відповіді на найпоширеніші з них: https://1plus1.ua/snidanok-z-1-1/novyny/zno-ta-dpa-2022-v-ukraini-so-vze-skasuvali-cerez-vijnu

 

Ретроспективна WEB-ліографія для студентів від МСМБ

https://msmb.org.ua/stily-zhittya/karyera-ta-osvita/nabchayemosya-bprodobzh-zhittya-learn-lifelong/ «НАВЧАЄМОСЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ» Learn Life long. БЕЗПЕРЕРВНЕ СИСТЕМАТИЧНЕ ОНОВЛЕННЯ ЗНАНЬ як ЩОДЕННА ПОТРЕБА. Дивіться на сайті бібліотеки електронні адреси освітніх платформ кращих університетів світу

Поєднання відеолекцій, форумів, інтерактивних завдань, автоматичного оцінювання робить доступним для всіх навчання університетського рівня (за наявності доступу до Інтернет-мережі).

WEB-ліографія:

https://lb.ua/society/2022/03/12/509138_uchiteli_vikladachi_mozhut.html Учителі та викладачі можуть працювати дистанційно з будь-якої країни, – освітній омбудсман

https://nus.org.ua/articles/yak-dystantsijne-navchannya-zminylo-osvitu-j-shho-bude-dali/ Як дистанційне навчання змінило освіту й що буде далі

https://learnlifelong.net/yak-organizuvaty-sebe-na-samostijne-navchannya/ Як організувати себе на самостійне навчання впродовж життя?

https://osvitoria.media/experience/osvita-vprodovzh-zhyttya-trend-chy-vymoga-chasu/ Освіта впродовж життя: тренд чи вимога часу?

https://lb.ua/society/2022/03/12/509138_uchiteli_vikladachi_mozhut.html Учителі та викладачі можуть працювати дистанційно з будь-якої країни, – освітній омбудсман

https://life.pravda.com.ua/columns/2021/01/20/243707/ Концепція lifelong learning – запорука успішного суспільства, та як це впливає на школи

https://www.facebook.com/lifelonglearningcentreua/ Центр освіти впродовж життя

Що таке навчання протягом усього життя?

Важливість навчання протягом усього життя

Приклади навчання протягом усього життя

Переваги навчання протягом усього життя

Організаційне навчання протягом усього життя

Як включити навчання протягом усього життя у своє життя?

https://www.valamis.com/hub/lifelong-learning#what-is-lifelong-learning

https://www.valamis.com/hub/lifelong-learning#what-is-lifelong-learning Приклади навчання протягом усього життя

https://mon.gov.ua/ua/news/vidsogodni-nabuvayut-chinnosti-onovleni-umovi-distancijnogo-navchannya-u-shkolah

 

Запозичено з: https://www.valamis.com/hub/lifelong-learning#what-is-lifelong-learning

ДОДАТОК

Не все наше навчання відбувається в класі

Наприклад, в дитинстві ми вчимося розмовляти або їздити на велосипеді.

Ставши дорослими, ми вчимося користуватися смартфоном або вчимося готувати нову страву.

Це приклади повсякденного навчання впродовж життя, яким ми займаємося щодня, шляхом соціалізації, проб і помилок або самостійного навчання.

Особистісна реалізація та розвиток стосуються природних інтересів, допитливості та мотивації, які спонукають нас пізнавати нове. Ми вчимося для себе, а не для когось іншого.

Як організувати себе на самостійне навчання…?

Зрозумійте, що вам цікаво та які ваші цілі

У навчанні важлива мотивація. Для чого ви хочете вчитися? Щоб досягнути кращих професійних результатів? Щоб поглибити свої знання у цікавій для вас сфері? Що чіткіше ви будете розуміти свою ціль, тим більша ймовірність, що досягнете її.

Зробіть план того, що б ви хотіли вивчити

Підготуйте ресурси для навчання

Як у будь-якій справі, у навчанні буває важко почати. У цьому випадку допомагає прийом “почати з малого”. Так, коли ви вже поділили свою ціль на низку дрібніших, оберіть одну з цих менших цілей та почніть працювати над нею.

Також подумайте про те, як будете навчатися. Через класичне опрацювання підручників? Інтерактивно, в ігровому форматі? Залучите до навчання викладача?

Знайдіть час для навчання

Навчання потребує часових і розумових ресурсів. Визначте, скільки часу та енергії ви готові інвестувати в навчання. Для цього також пригадайте свою головну ціль – що хочете отримати в результаті. Скільки часу ви готові приділити на досягнення своєї цілі?

Зобов’яжіть себе вчитися та дотримуйтеся цього зобов’язання

Отже, ви знаєте, для чого вам потрібне навчання та готові присвячувати йому свої зусилля. Ви на правильному шляху. Головне – не сходити з цього шляху та регулярно працювати. І коли вам важко, хочеться опустити руки – пригадуйте, для чого вам усе це треба та як навчання збагатить ваше життя

Запозичено з:https://learnlifelong.net/yak-organizuvaty-sebe-na-samostijne-navchannya/

На перспективу у мирному майбутньому

Long Life Learning навчання впродовж життя

(Фрагменти статті)

Як має змінитися шкільна освіта в Україні у зв'язку зі світовою парадигмою безперервної освіти

У розвинених країнах …сенсом життя людини є її постійна самореалізація. І одним із найважливіших аспектів самореалізації вважається постійна освіта, що не припиняється після школи й університету.

У цієї парадигми навіть є усталена назва LLL Long Life Learning «Навчання впродовж життя».

Вважається, що «білдунг» – скандинавська модель освіти для дорослих, побудована на цій парадигмі, стала, фактично, головним чинником побудови «суспільства загального благоденства» у скандинавських країнах.

В українській освіті на рівні декларацій теж підтримується ідея навчання впродовж життя.

Однак наскільки масштабною може бути реальна революція в українській школі, яка дозволить неформально перейти до нової парадигми? Як, узагалі, навчати дітей, щоб вони зберегли в собі прагнення до знань на все життя? Чому треба випускати зі школи дорослих людей, і в чому, власне, ця дорослість полягає?

Ці та інші питання ми обговорювали з кандидатом наук, доцентом, деканом Київської бізнес-школи, членом Наглядової ради Відкритого університету Майдану, учасником ініціативної групи «Українські народні вищі школи» (УНВШ) Михайлом Крикуновим. Мій співрозмовник займається безперервною освітою дорослих, а проєкція цієї системи на школу дуже важлива.

Михайле, чи можна розглядати парадигму Long Life Learning

як ключовий чинник для системи освіти майбутнього?

Long Life Learning (далі LLL) це не нова концепція. Самій концепції вже, даруйте, не рік, не два і навіть не 10 років. Тому я не вважаю, що це парадигма майбутнього. Це цілком реальне теперішнє. Однак ще слід брати до уваги, розглядаєте ви парадигму освіти для майбутнього в Україні, в Європі чи світі. І це істотне доповнення, бо ми відстаємо з дуже багатьох параметрів.

Ключова функція освіти – передача перевіреної й усталеної культури, суми знань, корпусу компетенцій, підготовка до чогось. Однак, попри те, що це ж нібито діти і їм ще потрібно багато пройти, аби наблизитися до діяльної участі в LLL,

саме школа має закладати вміння і бажання вчитися впродовж усього подальшого життя…. філософію любові до навчання треба засвоїти раз і на все життя. І саме в школі.

…Тобто LLL як така може полегшити життя всім: дітям, учителям тощо. Бо насправді  що таке LLL? Адже й ця концепція буде порожньою і формальною, навіть попри істотні зусилля та витрати бюджету, якщо їх спрямовувати на людей, котрі не вміють і не хочуть навчатися.

Адже силоміць загнати у щасливе майбутнє нікого не виходить. Природним процесом LLL стає лише для людей, що дивляться в майбутнє з бажанням зробити, дізнатися щось нове, створити для себе нові можливості…

І, отже, якщо закласти в школі ось цю радість від навчання, розуміння того, що це я сам учуся, і розуміння того, як я вчуся, то це і є головна технологічна інновація для школи, яку несе в собі парадигма освіти впродовж усього життя. І, якщо буде реалізована, вона може полегшити життя дитини далеко не тільки в школі!

– Чи правильно я зрозумів, що нам не треба прагнути до цієї парадигми LLL? Вона автоматично випливає просто звирішення актуальних завдань, із адекватної часові трансформації нинішньої освіти.

– Ну так. Саме так. А все решта, що може забезпечити ефективність LLL як соціального інституту, – інфраструктурні питання.

Це саме те, що вже можна закладати на рівні від громад до держави загалом. Це формування доступу до Інтернету, до бібліотек і переосмислення функцій тих-таки бібліотек, те, що нині у світі активно відбувається. Це забезпечення ефективності доступу і роботи в новому контексті музейної сфери, виставкової сфери, що є важливою частиною самої освіти.

Повний текст статті дивіться тут.

:Бібліограф-упорядник: Наталя Фоміна

СПІЛКУЙТЕСЯ З НАМИ:

  • blog
  • facebook
  • tweetter
  • youtube
  • youtube
  • youtube
  • pinterest
  • Instagram

НАШІ НАГОРОДИ

Дізнатися наші реквізити для добровільних пожертв бібліотеці — Конт.тел. (бухгалтерія бібліотеки):
(044) 288-23-36

(044) 288-30-12
lib@msmb.org.ua

ВГОРУ