Останнє оновлення: 12.12.2017 р.

Ефективний тайм-менеджмент, або 48 годин в одній добі

вересень, 2016 р.

Кожному із нас знайомі ситуації гострої нестачі часу.
Студенти, школярі, наймані працівники та бізнесмени – усі мають велику кількість справ та завдань, які необхідно виконувати вчасно, але це вдається не всім і не завжди. Чому? На це питання дає відповідь наука тайм-менеджменту.

Тайм-менеджмент – це вміння ефективно використовувати і контролювати свій особистий час. Багато людей вважають, що це необхідно лише керівникам компаній та бізнесменам, але для школярів та студентів це також вкрай важливо. Адже потрібно виділити час на навчання, спілкування із сім’єю та друзями, для занять спортом, догляду за собою, для відпочинку та розваг. Все це дуже непросто зробити, якщо не користуватися основними принципами тайм-менеджменту.

 

 

Правила „володіння” часом

1. Планування. Успішні люди багато часу приділяють плануванню своїх справ та завдань. Дехто скаже: „Я ж і так нічого не встигаю, коли ж мені займатися плануванням?” Саме у цьому секрет. Чим ретельніше ви продумаєте свої майбутні дії, тим ефективнішими вони будуть і тим менше часу відберуть.

Планувати можна двома способами: вручну (вести нотатки у блокноті чи органайзері), або за допомогою спеціальних комп’ютерних програм (Exel, Word або гаджет-додатків). Планування краще робити наприкінці кожного дня, тобто з вечора розписувати собі завдання на наступну добу, а також робити помітки про вже виконане.

 

2. Розстановка пріоритетів. Усі завдання  розподіліть за двома категоріями – важливість і терміновість. Починайте з термінових та важливих, далі – термінових, але менш важливих, потім важливих, але не термінових, і т.д. Розстановка пріоритетів дозволить виокремити головне і відкинути зайве.

 

3. Позбавляйтеся від „пожирачів часу”.

 Мінімізувати або усунути користування соцмережами, перегляд електронної пошти та телепередач, довгі теревені по телефону, „перекури”. На ці речі ми марно витрачаємо дуже багато корисного часу, що не дозволяє здійснити інші, дійсно важливі справи. Подумайте, які саме ваші „пожирачі часу” і як ви можете з ними боротися?

 

4. Концентрація на одній справі.

Як би багато завдань у вас не було, виконуйте їх послідовно та у порядку їх важливості. Не перескакуйте; переходьте до нового завдання лише після повного закінчення попереднього. Це дозволить більш якісно виконувати справи та  витрачати на них менше зусиль.

5. Найважчі справи – спочатку! Успішний бізнес-консультант Брайян Трейсі казав „З’їжте жабку на сніданок”, де „жабкою” він називав найбільш важке завдання, з яким треба впоратися протягом дня. Справа тут у психології – напочатку дня у людини найбільша кількість психічних та фізичних сил, що дозволяє ефективно вирішувати навіть складні справи. А от наприкінці дня краще виконувати більш легкі та приємні справи, що не потребують великої концентрації уваги.

6. Адекватно оцінюйте свої сили. Ставте перед собою реальні завдання, які ви дійсно зможете виконати. Уникайте великої кількості безглуздих і не важливих планів. Краще запланувати і виконати 5 справ, аніж запланувати 15 – і не виконати жодної.

 

 

7. Підтримуйте порядок на робочому місці

Як це стосується планування та використання часу? Якщо вам терміново треба знайти якийсь документ чи папку, номер телефону чи свої ж власні нотатки, а у вас на столі повний безлад? Ви почнете нервувати та витратите купу часу, шукаючи потрібну річ. Тому краще вчасно сортувати та розставляти по місцям усі важливі документи та матеріали, щоб легше було у них орієнтуватися.

8. Навчіться казати „Ні”. Особливо важливо вміти відмовляти конкретним людям (що не мають цілей у житті, нічого не хочуть досягти, але полюбляють жалітися та скидати на вас свої проблеми); відмовлятися від непотрібних та нав’язаних вам прохань, виконувати чужу роботу.

9. Прислухайтеся до біоритмів. Важливо знати, у який час ви працюєте найбільш ефективно – зранку, вдень, увечері. Підлаштовуйте виконання найбільш важких та серйозних справ саме на ці години, тоді вам не доведеться змушувати себе працювати. Також виділяйте собі достатньо часу на відпочинок, харчування та сон. Ніколи не намагайтесь зробити більше роботи за рахунок сну чи обіду, це призведе лише до погіршення самопочуття та зниження працездатності.

10. Мотивуйте себе! Якщо ви відчуваєте нестачу натхнення та небажання діяти, згадайте, якою є ваша мета. Візуалізуйте те, чого бажаєте досягти, уявіть, що ви отримаєте після виконання усієї роботи та постійно тримайте у пам’яті кінцевий бажаний результат. Це допомагає не втратити запалу та наснаги.

От і все. Виконання цих нескладних порад обов’язково покращить ваші „стосунки” з часом та допоможе здійснити навіть найсміливіші мрії! Якщо ви бажаєте знати більше про науку володіння часом, звертайтеся до нашого абонементного відділу, у нас є ще багато цікавого на цю тему! Ось лише деякі корисні видання:

Трейсі, Брайан.
  Зроби це зараз: 21 чудовий спосіб зробити більше за менший час [Текст] : Науково-популярне видання / Трейсі, Брайан. - Харків. : Клуб Сімейного Дозвілля, 2016. - 112 с. : іл. - Передмова: с.5.

Лукашевич, Владимир Владимирович.
  Основы менеджмента в торговле [Текст] : Учебник / Лукашевич, Владимир Владимирович. - 2-е изд., перераб. и доп. - М. : Экономика, 1998. - 238 с.

Франк, Яна.
   Муза и чудовище [Текст] : Как организовать творческий труд / Франк, Яна ; Пред. А.Лебедева, Г.Архангельского; Ил. Я.Франк; Фотогр. Я.Ваховского. - 3-е изд. - М. : Манн, Иванов и Фербер, 2011. - 272 с. : ил. - Предисловие. Муза и чудовище: с.4; Муза и порядок: с.5

Козлов, Николай Иванович. 
  Простая правильная жизнь [Текст] : Научно-популярное издание / Козлов, Николай Иванович. - М. : Астрель; АСТ, 2009. - 311 с. : ил. - Предисловие: с.5

Мурадова, Анна.
  Фриланс: Когда сам себе начальник [Текст] / Мурадова, Анна ; Под ред. Н.Величенко. - М. : Альпина Бизнес Букс, 2007. - 92 с. : ил. - (ЭКО). - Вместо предисловия: с.5; Заключение. А что дальше?.

Чайка, Галина Леонідівна.
  Організація праці менеджмента : Навчальний посібник / Чайка, Галина Леонідівна. - К. : Знання, 2007. - 420 с. : іл.
  Методы и приемы деятельности менеджеров и бизнесменов. - 388 с

Вудкок, Майк.
  Раскрепощенный менеджер : Для руководителя-практика / Вудкок, Майк, Фрэнсис, Дейв ; Пер. с англ. - 320 с.

Диксон Д.Е.Н.
  Совершенствуйте свой бизнес : Пособие и практикум / Диксон Д.Е.Н. ; Пер. с англ. - 224 с. : ил.

СПІЛКУЙТЕСЯ З НАМИ:

  • blog
  • facebook
  • tweetter
  • youtube
  • youtube
  • youtube
  • pinterest

НАШІ НАГОРОДИ

Допоможіть молодіжній бібліотеці

Дізнатися наші реквізити для добровільних пожертв бібліотеці - Конт.тел. (бухгалтерія бібліотеки): (044) 288-23-36

ВГОРУ