Останнє оновлення: 21.07.2017 р.

ТОП - ПРЕС: популярно про актуальне. ОСВІТА та НАУКА (ІІІ квартал 2016 року)

жовтень, 2016 р.

Поточний бібліографічний покажчик за ІІІ-й квартал 2016 року

Бібліографію статей розміщено за розділами:

ОСВІТА. Реформа освіти
ЗНО 2016-2017
Вища освіта
Підготовка кваліфікованих кадрів
Вищий навчальний заклад
Професійно-технічна освіта
Загальноосвітя школа
Оновлені програми початкової школи
Шкільний офіцер поліції
Дошкільна освіта та виховання
Інклюзивна освіта
Молодь
Шлюб
НАУКА
Інтернет-ресурси

ОСВІТА
Реформа освіти

Володимир Ковтунець: «Середньостатистичний педагог відучився від креативності» [Текст] = http://tyzhden.ua/Society/172964 / Спілкувалася Ганна Трегуб // Український тиждень. - 2016. - 2-8 вер. (№35). - С. 22-23. В інтерв’ю «Тижню» перший заступник міністра освіти і науки України Володимир Ковтунець розповів про головні інновації, передбачені щойно презентованою концепцією змін в освіті «Нова українська школа» та речі, які в модерній педагогічній системі має бути подолано

Галата, Світлана. Кадри для школи [Текст] / Галата, Світлана // Освіта України. - 2016. - 19 вер. (№37). - С. 10. Про розроблення стандартів вищої педагогічної освіти фахівцями МОН, науковцями та експертами

Клочек, Григорій. Про час "Х" у реформуванні освіти [Текст] = http://gazeta.dt.ua/EDUCATION/pro-chas-h-u-reformuvanni-osviti-_.html / Клочек, Григорій // Дзеркало тижня. - 2016. - 13-19 серп. (№28). - С. 12.  Настає час "Х" - час реформування змісту освіти. Час особливої відповідальності і, водночас, час з багатьма невідомими. Довго і важко наближалися до нього. Міністр освіти Лілія Гриневич у своїх публічних виступах почала наголошувати: зміст освіти сучасної середньої школи потребує суттєвого, майже революційного оновлення. Л.Гриневич вказала на причини та стратегічні напрями такого реформування.

Крамар, Олександр. Тягар радянського атавізму [Текст] = http://tyzhden.ua/Economics/173327 / Крамар, Олександр // Український тиждень. - 2016. - 2-8 вер. (№35). - С. 24-28. Дедалі помітніша невідповідність між конституційним обов’язком держави фінансувати «безоплатну освіту» та її неспроможністю робити це на належному рівні загрожує країні катастрофою

Наливайко, Валерія. Новий навчальний рік: огляд цифр і впроваджень у шкільній сфері [Текст] = http://www.umoloda.kiev.ua/number/3041/2006/102972/ / Наливайко, Валерія // Україна молода. - 2016. - 1 вер. (№109). - С. 2. У МОН України спростили шкільну програму, «розвантажили» учнів 1- 4-х класів й осучаснили навчальні програми. Майже 45 млрд. грн. на середню освіту у всеукраїнському масштабі пішли на реформування навчальної програми для молодшої школи і вдосконалення системи безпеки у школах і дитсадках

Примост, Валерій. Муштрувати не можна навчати [Текст] = http://tyzhden.ua/Society/172949 / Примост, Валерій // Український тиждень. - 2016. - 2-8 вер. (№35). - С. 16 -19. Нам конче потрібні нові ідеї та навички. І ми очікуємо від влади не політичних ігор та розпилу бюджету, а підняття рівня освіти й розвитку високотехнологічних галузей економіки. І якщо нинішня влада цього не розуміє, то потрібна інша. На щастя, новий міністр освіти України Лілія Гриневич прекрасно усвідомлює всі проблеми. Вона говорить про знаннєву кризу в українській школі, про те, що у дітей треба формувати навички критичного мислення та ключові компетентності, необхідні сучасній людині в ХХІ столітті. Нарешті у галузі освіти на найвищому рівні заговорили про раціоналізацію навчального процесу, функціональність шкільних знань, оптимізацію мережі шкіл та залучення до вчительського корпусу найкращих фахівців

ЗНО 2016-2017

Підсумки та висновки [Текст] / Підготував Дмитро Шулікін // Освіта України. - 2016. - 22 серп. (№33-34). - С. 8-9. Український центр оцінювання якості освіти представив узагальнені результати основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання і державної підсумкової атестації, що відбувалась у формі ЗНО. Напередодні навчального року ці дані будуть цікавими і корисними для освітян усіх ланок. Про основні підсумки і висновки цьогорічної кампанії під час прес-конференції розповів директор УЦОЯО Вадим Карандій

Шулікін, Дмитро. Про ДПА і ЗНО 2017 [Текст] / Шулікін, Дмитро // Освіта України. - 2016. - 26 вер. (№36). - С. 9. Про особливості Державної підсумкової атестації і зовнішнього незалежного оцінювання

Вища освіта.
Підготовка кваліфікованих кадрів

Решта, Алексей. Утолите кадровый голод [Текст] / Решта, Алексей, Егошин, Алексей // Новое время страны. - 2016. - 15 июля. (№25). - С. 34. Українські вузи повинні готувати не відірваних від життя кабінетних вчених, а фахівців, здатних прямо зі студентської лави пересісти в офіси самих інноваційних компаній

Гавриш, Олег. Работа мечты [Текст] / Гавриш, Олег // Новое время страны. - 2016. - 15 июля. (№25). - С. 22-25. Трудівники ІТ-сфери в розваленій кризою Україні перетворюються в особливу касту, якій дістається всі найкращі офіси, високі зарплати, щедрі соціальні пакети і широкі можливості кар'єрного росту

Ворона, Тимур. Школы свитчеров [Текст] / Ворона, Тимур // Новое время страны. - 2016. - 15 июля. (№25). - С. 22-25. В Украине ежегодно выпускают десятки тысяч ІТ-специалистов, многие из которых ещё недавно имели другие профессии. Но количество в данном случае переходит в качество лишь с помощью самих работодателей, доучивающих выпускников "под себя"

Вищий навчальний заклад

Поліщук, Тетяна. Музична академія увійшла до ТОР-100 кращих мистецьких вишів у світі! [Текст] = http://day.kyiv.ua/uk/article/kultura/muzychna-akademiya-uviyshla-do-tor-100-krashchyh-mysteckyh-vyshiv-u-sviti: ректор Володимир Рожок - про музику, яка об’єднує людей, і газету «День», читачем якої є з першого номеру / Поліщук, Тетяна // День. - 2016. - 26 серп. (№151-152). - С. 15. Володимир Іванович - ректор Національної музичної академії України ім. П.Чайковського, доктор мистецтвознавства, педагог, науковець, дипломат і музично-громадський діяч, 25 серпня відсвяткував ювілей. Нині Національна музична академія, якою керує В. Рожок, є найпрестижнішим творчим вищим навчальним закладом (увійшла до «Топ-100» кращих у світі серед вишів із вивчення «виконавських видів мистецтва»)

Професійно-технічна освіта

Захарін, Сергій. Престижність професійно-технічної освіти - питання усіх відомств, що опікуються розвитком держави [Текст] = http://www.golos.com.ua/article/275326 / Захарін, Сергій // Голос України. - 2016. - 2 вер. (№166). - С. 4. На сайті Міністерства освіти і науки України для громадського та експертного обговорення розміщено проект закону «Про професійну освіту». Розпочинається широкомасштабне реформування системи професійно-технічних закладів, які мають готувати сучасні робітничі кадри. Що ж зустрічаємо на цьому шляху?

Олег Саврук: «Владі лише потрібно змінити ставлення до профтехосвіти» [Текст] = http://www.golos.com.ua/article/274210 / Спілкувалася Христина Горобець // Голос України. - 2016. - 12 серп. (№152). - С. 10. На Львівщині у системі профтехосвіти працюють понад 5,5 тисячі педагогів. Про модернізацію цієї освітньої ланки, її потреби та виклики «ГУ» розповів очільник львівського обласного осередку Олег Саврук

Скрипник, Ольга. Бюджет ПТУ - тягар для держави чи інвестиції у майбутнє [Текст] =http://gazeta.dt.ua/EDUCATION/byudzhet-ptu-tyagar-dlya-derzhavi-chi-investiciyi-v-maybutnye-_.html / Скрипник, Ольга // Дзеркало тижня. - 2016. - 9 -15 лип. (№25). - С. 11. Літо поставило крапку у дискусії на тему: хто має фінансувати ПТУ - державний чи місцевий бюджети. Будемо сподіватися, що пауза тимчасова - на період відпусток і канікул. Хоча для багатьох училищ вони можуть стати безстроковими

Загальноосвітня школа

Гольцберг, Катерина. Нам потрібні різні школи [Текст] = http://gazeta.dt.ua/family/nam-potribni-rizni-shkoli-_.html / Гольцберг, Катерина // Дзеркало тижня. - 2016. - 3-9 вер. (№31). - С. 13. Сучасна система освіти в нашій країні передбачає недиференційований підхід до дітей, що забезпечує їм перманентний стрес у процесі навчання, який, за великим рахунком, треба вирішувати не зміною шкільної програми, а глобальною зміною педагогічних технік та підходів до подачі інформації. Уже сьогодні ринок освітніх послуг пропонує досить широкий спектр різноманітних програм навчання, які не передбачають відвідування традиційної школи. І в цьому розмаїтті варто розібратися

Кулик, Наталія. Школа майбутнього [Текст] = http://pedpresa.ua/167960-pro-yaku-ukrayinsku-shkolu-mriyut-uchyteli-batky-ta-dity.html / Кулик, Наталія // Освіта України. - 2016. - 5 вер. (№35). - С. 7. Якою бути новій українській школі – основна тема освітянських зібрань різних рівнів - від конференцій до круглих столів. На це запитання покликані дати відповідь і законопроект про освіту, що очікує на розгляд у Верховній Раді, і Концепція нової школи, презентована міністром освіти і науки напередодні нового навчального року. Що думають із цього приводу нинішні й майбутні вчителі, учні шкіл та їхні батьки? Про це можна дізнатися, зокрема, завдяки опитуванню в рамках медіаосвітнього проекту столиці

Ткаченко, Оксана. Після школи - два атестати [Текст] = http://gazeta.dt.ua/EDUCATION/pislya-shkoli-dva-atestati-_.html / Ткаченко, Оксана // Дзеркало тижня. - 2016. - 10-16 вер. (№32). - С. 13. Тим, хто хоче вступити в іноземний виш, зробити це буває непросто. І річ тут не тільки в тому, що потрібне добре знання іноземної мови. Річ і у відмінностях між українським та закордонним шкільними атестатами, - є академічна різниця. І, врахувавши, що в деяких країнах така висока довіра до школи, що у виші абітурієнтів приймають тільки на основі шкільних атестатів, можна уявити, які перспективи відкриває наявність іноземного атестата про середню освіту. Саме тому батьки, які мріють про закордонний виш для своєї дитини, шукають для неї можливість здобути відразу дві освіти й отримати український та іноземний атестати. До цього є кілька шляхів

Оновлені програми початкової школи

Галата, Світлана. Оновлені програми: зубріння відміняється [Текст] / Галата, Світлана // Освіта України. - 2016. - 15 серп. (№32). - С. 6-7. Днями Колегія Міністерства освіти і науки затвердила розвантажені й оновлені програми початкової школи. Цікаві та корисні нововведення - результат напруженої роботи членів робочих груп, експертів, наукових консультантів, фахівців

Ковалів, Інна. Без оцінок і контрольних? [Текст] = http://ukurier.gov.ua/uk/articles/bez-ocinok-i-kontrolnih/: від сьогодні учні 1-4 класів навчатимуться за розвантаженими програмами / Ковалів, Інна // Урядовий кур`єр. - 2016. - 1 вер. (№163). - С. 4. В новому навчальному році учнів початкової школи навчатимуть за розвантаженими навчальними програмами - їх логічно впорядкували, прибравши драконівські радянські підходи до вимог і оцінювання. А головне - віднині від дітей вимагатимуть не зазубрювати матеріал, а критично мислити, висловлювати власну думку, самостійно знаходити рішення. У школі не лише даватимуть знання, а й формуватимуть у дитини компетентності, потрібні в повсякденному житті. Які новації чекають на найменших школярів і чи знають про них вчителі й батьки, дізнавався «УК»

Кулик, Наталія. Як навчати й оцінювати досягнення [Текст] / Кулик, Наталія; Інф. "Освіта України" за матеріалами сайту МОН// Освіта України. - 2016. - 5 вер. (№35). - С. 12. Нові орієнтовні вимоги оцінювання та методичні рекомендації для початкової школи оприлюднено на сайті МОН

Наливайко, Валерія. Урок математики для галузі освіти [Текст] = http://www.umoloda.kiev.ua/number/3041/2006/102972/: новий навчальний рік: "УМ" підготувала огляд цифр і впроваджень у шкільній сфері на 2016-17 рр. / Наливайко, Валерія // Україна молода. - 2016. - 1 вер. (№109). - С. 2. За літо Міністерство освіти здійснило рекордну кількість нововведень і оновлень у шкільній навчальній системі, як і, до речі, виділило на це рекордну суму державного фінансування. У МОН України спростили шкільну програму, «розвантажили» учнів 1 - 4-х класів й осучаснили навчальні програми: наприклад, відмінили оцінки і читання на швидкість, зменшили обсяг домашніх завдань, відтермінували вивчення таблиці множення, ввели написання есе і творів-роздумів, внесли до курсу літератури імена сучасних письменників тощо - все, аби розвивати особистість і власний погляд у дітей. А вчителям заборонили червону ручку і надали їм право вирішувати, скільки часу потрібно для вивчення тієї чи іншої теми.

Трегуб, Ганна. Те, що з нами назавжди [Текст] = http://tyzhden.ua/Columns/50/172947 / Трегуб, Ганна // Український тиждень. - 2016. - 2-8 вер. (№35). - С. 14. Найсучасніше шкільне обладнання є мотлохом, якщо не передає вагомих для суспільства змістів, і вони нікчемні та мовчазні, коли немає кому їх передати майбутнім поколінням. Таким чином навіть найкраща і найрозумніша концепція реформ шкільної, а вище й університетської освіти є немічною на місцях, коли немає спроможних виховувати й навчати шкільних педагогів і викладачів вищої школи. Багато що у житті учня як на момент здобуття знань, так і в майбутньому залежить від того, хто його вчитель і який він не лише як спеціаліст-освітянин, а й як особистість. Бо освіта - це передавання знань і, головне, світоглядних позицій, які побутують у певному суспільстві, від старшого покоління наступним

Школа, яку ми вибираємо [Текст] = http://gazeta.dt.ua/EDUCATION/shkola-yaku-mi-vibirayemo-_.html / Розмовляла Оксана Онищенко // Дзеркало тижня. - 2016. - 3-9 вер. (№31). - С. 11. Як школи готувалися до нового навчального року, з якими ідеями і якими проблемами його розпочали? Про це ZN.UA розпитувало Олену Фіданян, директора департаменту освіти і науки Київської міської державної адміністрації

Шулікін, Дмитро. Ким будеш, старшокласнику [Текст] / Шулікін, Дмитро // Освіта України. - 2016. - 19 вер. (№37). - С. 6. Серед громадян України 91 відсоток працюють не у тій сфері, де можуть максимально проявити свої природні здібності. Комп’ютеризована діагностична система "Абітурієнт" призначена для обгрунтування достовірного прогнозу навчальної та професійної успішності особистості в різних сферах діяльності

Шкільний офіцер поліції

Матат, Дарина. Шкільний офіцер поліції [Текст] / Матат, Дарина // Освіта України. - 2016. - 26 вер. (№36). - С. 1, 8-9. Експеримент з такою назвою стартував із початку цього навчального року у містах України. І лише за три тижні роботи поліцейських у школах кількість навчальних закладів, що забажали долучитися до експерименту, зросла у рази по всій Україні

Онищенко, Оксана. Усмішки дітей - найкраща мотивація [Текст] = http://gazeta.dt.ua/SOCIUM/usmishki-ditey-naykrascha-motivaciya-u-shkil-budut-vlasni-oficeri-policiyi-_.html: у шкіл будуть власні офіцери поліції / Онищенко, Оксана // Дзеркало тижня. - 2016. - 13-19 серп. (№28). - С. 10. З 1 вересня в Україні стартує експеримент "Шкільний офіцер поліції". Відповідний меморандум про співпрацю між Міністерством освіти і науки України та Національною поліцією підписано ще у лютому. Поки що шкільні поліцейські з'являться лише у чотирьох містах - Києві, Одесі, Львові й Івано-Франківську. Якщо все пройде успішно, то з 2017 року інститут шкільних офіцерів поліції буде запроваджено в усіх містах, де працює патрульна поліція. Чим стане нова ідея - галочкою у звітах чи справді корисним нововведенням?

Дошкільна освіта та виховання

Семенчук, Влад. Місця для дошкільного дитинства [Текст] = http://www.golos.com.ua/article/274212 / Семенчук, Влад // Голос України. - 2016. - 12 серп. (№152). - С. 10. Напередодні нового навчального року питання влаштування свого малюка в дитсадок для багатьох тат і мам стає особливо актуальним. З 2012 року у Києві існує онлайн-черга (www.dnz.kіev.ua) у дитячий садок, у яку можна стати за два роки до того, як ваш малюк досягне потрібного віку. Однак і цей запис не дає повної гарантії влаштування до садочка

Семенчук, Влад. Дошкільне дитинство... Сірі тони [Текст] / Семенчук, Влад // Голос України. - 2016. - 24 вер. (№182). - С. 5. 27 вересня у нашій країні відзначають День вихователя і дошкільних працівників. Як стверджують у Міністерстві освіти і науки України, на імідж країни впливають критерії розвитку дошкільної освіти. Відповідні документи вже розробляються у співробітництві з Євросоюзом. За словами профільного міністра Лілії Гриневич, одним з важливих питань для системи освіти є соціальний статус і рівень кваліфікації педагогічних кадрів, зокрема й дошкільного вихователя. Ці професії вимагають повної самовіддачі, величезного терпіння й нескінченної любові до своєї справи. І їхня праця має бути гідно оцінена

Інклюзивна освіта

Кулик, Наталія. Інклюзія на старті [Текст]: початок шляху / Кулик, Наталія// Освіта України. - 2016. - 5 вер. (№35). - С. 12-13. Про пілотний проект у Запоріжжі з впровадження інклюзивної освіти у загальноосвітніх навчальних закладах

Логанов, Євген. Інклюзивна освіта зближує школярів [Текст] / Логанов, Євген // Урядовий кур`єр. - 2016. - 29 лип. (№141). - С. 4. З 1 вересня 2016 року 11 шкіл Запорізької області стануть першими учасниками практичного пілотного науково-педагогічного експерименту з розвитку інклюзивного освітнього середовища. Ініціатором проекту виступила голова Благодійного фонду Порошенка дружина Президента Марина Порошенко. Відповідний наказ Міносвіти № 836 щодо запровадження цього проекту підписала міністр освіти і науки України Лілія Гриневич. Основна мета цього експерименту - напрацювати конкретні інструкції, завдяки яким кожен педагогічний колектив загальноосвітніх навчальних закладів матиме чіткий план дій для створення умов навчання дітей з особливими освітніми потребами

Молодь

Бутченко, Максим. Надоело ждать [Текст] / Бутченко, Максим // Новое время страны. - 2016. - 9 сент. (№33). - С. 20-23. Вже 65% українців готові емігрувати, а кількість тих, хто виїхав за останні роки збільшилася в півтора рази. До пошуку кращого життя за кордоном співвітчизників штовхають обмануті надії - відсутність ефекту від реформ, погана економічна ситуація і війна

Козак, Ірина. Країну залишають молоді, освічені та підприємливі [Текст] = http://www.golos.com.ua/article/273060 / Козак, Ірина // Голос України. - 2016. - 23 лип. (№138). - С. 9. Молоді українці вже не хочуть бути лише чорноробами, прибиральниками, доглядальниками за хворими у чужих країнах, на що протягом уже двох десятиліть погоджувались їхні батьки. Вони цілеспрямовано здобувають освіту в європейських університетах і хочуть там робити свою кар'єру

Шлюб

Варга, Анна. "Жениться нужно только по любви" [Текст] / Варга, Анна // PSYCHOLOGIES / ПСИХОЛОГИЯ. - 2016.- №9. - С. 30. Сучасний шлюб може бути функціональним, якщо він збільшує можливості людей. Важливо, щоб у майбутніх чоловіка і дружини було своє уявлення про щасливий союз і щоб вони змогли його обговорювати, обмірковувати, пробувати, знаходити компроміс. Кожен шлюб сьогодні - це співтворчість

Худицький, Василь. Зрозуміти себе [Текст] = http://gazeta.dt.ua/family/zrozumiti-sebe-pro-prichini-simeynogo-vigoryannya-_.html: про причини сімейного вигоряння / Худицький, Василь  // Дзеркало тижня. - 2016. - 13-19 серп. (№28). - С. 15. Проходячи вулицею, мимоволі звертаєш увагу на молодих і не дуже молодих людей. В одних - сірі, байдужі, стомлені обличчя й згаслі очі. В інших - емоції вирують через край, запалюють справжністю і жагою жити. Чому така різниця?.. Перша ознака сімейного вигоряння - вам не хочеться йти додому. Почуття знайоме багатьом. Якщо нічого не змінити, вважають психологи, рано чи пізно це закінчиться розлученням. Або ще гірше - цілковитим розчаруванням у житті

НАУКА

Благодєтєлєва-Вовк, Світлана. Плагіат як ознака суспільної деградації [Текст] = http://gazeta.dt.ua/science/plagiat-yak-oznaka-suspilnoyi-degradaciyi-_.html / Благодєтєлєва-Вовк, Світлана // Дзеркало тижня. - 2016. - 10-16 вер. (№32). - С. 1, 13. Ланцюгова реакція занепаду відбувається у кожній сфері життя суспільства. Хабарі, корупція, плагіат є способами руйнування/використання спільного заради отримання власної вигоди. Якщо українці вже нарешті розібралися, що хабарі і корупція - це погано то з плагіатом/списуванням, поки що ситуація невтішна. Системний плагіат призводить до втрати спроможності пізнавати світ, оскільки пошукова модель поведінки замінюється її імітацією. Поширення і вкорінення плагіату підриває творчий потенціал суспільства - його здатність до позитивних змін. За великим рахунком, боротьба з плагіатом є однією з умов збереження інтелектуального та суспільного капіталів, забезпечення модернізації України

Загакайло, Оксана. Володимир Боднар: "Сайнс-арт - це бомба сповільненої дії, закладена у зроговілу тканину позитивної науки" [Текст] = http://gazeta.dt.ua/science/volodimir-bodnar-sayns-art-ce-bomba-spovilnenoyi-diyi-zakladena-u-zrogovilu-tkaninu-pozitivnoyi-nauki-_.html / Загакайло, Оксана  // Дзеркало тижня. - 2016. - 13-19 серп. (№28). - С. 11. Молодий митець-біотехнолог Володимир Боднар вважає науку особливим видом мистецтва. Ще під час навчання в університеті почав робити перформанси та інтерактивні інсталяції, застосовуючи біологічні технології, навіть не підозрюючи, що займається біоартом. Тепер він готує нові проекти і прагне створити школу біомистецтва, бо впевнений, що завдяки цьому напряму можна змінити шаблони у розумінні, чим є наука і мистецтво. Тож про неординарне сприйняття науки і майже незнаний в Україні біоарт розмова з Володимиром

Короденко, Максим. Ефективна наука [Текст] = http://gazeta.dt.ua/science/efektivna-nauka-yak-dvoye-biofizikiv-doveli-scho-mozhna-stvoryuvati-naukovi-produkti-v-ukrayini-i-domogtisya-yih-viznannya-na-svitovomu-rivni-_.html: як двоє біофізиків довели, що можна створювати наукові продукти в Україні і домогтися їх визнання / Короденко, Максим  // Дзеркало тижня. - 2016. - 13-19 серп. (№28). - С. 11. Українські вчені нещодавно отримали нагороду Scopus Awards Ukraine 2016. Премія заснована компанією Elsevier, всесвітньовідомим постачальником наукових інформаційних продуктів та послуг, і Міністерством освіти і науки України.

Круглова, Вікторія. "Ландау Центр": науку викликали? [Текст] = http://gazeta.dt.ua/EDUCATION/landaucentr-nauku-viklikali-_.html / Круглова, Вікторія  // Дзеркало тижня. - 2016. - 3-9 вер. (№31). - С. 11. Що таке просвітництво? Чи актуальне воно у XXI ст.? Хто такий сучасний просвітник? І чи є такі серед нас? Освіта і наука в Україні змінюються. Створюється необхідна законодавча база. Відкриваються нові можливості. Однак у більшості пересічних громадян нашої держави за довгі роки сформувалася думка: "Науки в країні немає!". І знайти аргумент, чому діти повинні прагнути стати фізиками (конструкторами, інженерами…), якщо можна стати юристами (продавцями, стоматологами…), дуже непросто

Патон, Борис. Інтелектуальний фундамент державності: наука в незалежній Україні [Текст] = http://www.golos.com.ua/article/274705 / Патон, Борис // Голос України. - 2016. - 20 серп. (№158). - С. 6. 24 серпня відзначили велике свято - 25-та річниця Незалежності України. Значний внесок у скарбницю загальнонаціональних надбань зробила і Національна академія наук України - провідна наукова організація держави, одним зі статутних завдань якої є посилення впливу результатів фундаментальних і прикладних досліджень на інноваційний розвиток економіки, освіти й культури нашої країни.

Салімонович, Лариса. Феномен блискавки [Текст] = http://www.umoloda.kiev.ua/number/3024/188/101495/ / Салімонович, Лариса // Україна молода. - 2016 - 26 лип. (№92). - С. 8. Електромагнітна зброя навіть сьогодні сприймається багатьма як рідкісне ноу-хау, що створене завдяки вивченню механізмів появи на дощовому небі блискавки. Властивості цього арсеналу стовідсотково розраховані саме на сучасний рівень електроніки. Тому той факт, що ідея відкриття першої лабораторії з вивчення «грозової» тематики виникла у Харкові ще у 30-х роках минулого століття, теж із розряду неймовірних. Історичний шанс закласти фундамент майбутнього експериментального майданчика випав тоді ще зовсім молодому науковцю Саулу Фертику. Але, незважаючи на неординарну місію, він і після смерті залишався у списку «засекречених фізиків», ім’я яких знало лише вузьке коло фахівців. Широкий загал про вченого дізнався лише днями - напередодні 115-річчя «підкорювача грози» в НТУ «Харківський політехнічний інститут» відкрили його меморіальну дошку. Тоді й стало відомо, що головне дітище ювіляра - генератор штучних блискавок - і понині не втратив свого потенціалу. Більше того, гігантський «інструмент» дозволяє послідовникам новатора розробляти обладнання і зброю, що й понині здаються фантастичними

Черненко, Геннадий. Принцип Ползунова [Текст] / Черненко, Геннадий// Техника молодежи. - 2016. - №6. - С. 20-24. 250 років тому, 16 травня 1766, помер великий російський винахідник, будівельник першої у нашій країні парової машини Іван Іванович Ползунов. "Чоловік, який робить справжню честь своєї Батьківщини", - писав про нього вчений і мандрівник Ерік Лаксман, який знав Ползунова і своїми очима бачив його незвичайну "вогненну машину"

Інтернет-ресурси:

http://www.golos.com.ua - сайт газети «Голос України»
http://www.day.kiev.ua - сайт газети «День»
http://www.dt.ua - сайт тижневика «Дзеркало тижня»
http://www.silskivisti.kiev.ua - сайт газети «Сільські вісті»
http://www.umoloda.kiev.ua - сайт газети «Україна молода»
http://www.ukurier.gov.ua - сайт  газети «Урядовий кур’єр»
http://kreschatic.kiev.ua - сайт газети «Хрещатик»

Бібліографи-укладачі:
Фоміна Н.І

Мілашенко Т.І.
Качановська Н.В.

СПІЛКУЙТЕСЯ З НАМИ:

  • blog
  • facebook
  • tweetter
  • youtube
  • youtube
  • youtube
  • pinterest

НАШІ НАГОРОДИ

Допоможіть молодіжній бібліотеці

Дізнатися наші реквізити для добровільних пожертв бібліотеці - Конт.тел. (бухгалтерія бібліотеки): (044) 288-23-36

ВГОРУ