Дорогі друзі! Щодня ми працюємо над тим, щоб користування бібліотекою було зручним і приємним для вас! Для того, щоб скоротити час очікування, а також дотримуватися соціальної дистанції — зареєструйтесь в бібліотеці он-лайн!.

ТОП - ПРЕС: популярно про актуальне. ОСВІТА та НАУКА (IІ квартал 2015 року)

Поділіться цією сторінкою:

Поточний бібліографічний покажчик за ІІ-й квартал 2015 року

 

Бібліографію статей розміщено за розділами:
РЕФОРМА ОСВІТИ
ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
СТУДЕНТИ
ЗАГАЛЬОНОСВІТНЯ ШКОЛА
ОСВІТА ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ
СІМ’Я. РОДИННІ ЦІННОСТІ
ДОШКІЛЬНЕ ВИХОВАННЯ
СТАРТАПИ
НАУКА
ІНТЕРНЕТ- РЕСУРСИ

 

ОСВІТА

 

 

РЕФОРМА ОСВІТИ

Гриневич, Лілія: «Новий закон про освіту — це для нас найбільший виклик» [Текст] = http://www.golos.com.ua/article/254764 / Бесіду вела Анна Луканська // Голос України. - 2015. - 14 трав. (№83). - С. 5. Що важливіше: диплом чи знання? Від відповіді на це просте запитання, без перебільшення, залежить майбутнє освітньої реформи в Україні. Про те, як подолати знецінення знань і моду на «колекціонування» дипломів, розмова з головою парламентського Комітету з питань науки і освіти Лілією Гриневич

Кощенко, Олена. Знову «дванадцятирічка» [Текст] = http://www.silskivisti.kiev.ua/19258/index.php?n=27548 / Кощенко, Олена // Сільські вісті. - 2015. - 16 черв. (№63). - С. 2. Міністерство освіти і науки винесло на суспільне обговорення новий законопроект «Про освіту», яким передбачено 12-річне навчання в середній школі. У документі значиться, що 1-5 класи - це буде початкова школа, 6-9-ті - базова, 10-12-ті - старша, яка матиме академічне або професійне спрямування

Лиховид, Інна. Скільки років потрібно, щоб стати лікарем? [Текст] = http://www.day.kiev.ua/uk/article/cuspilstvo/skilky-rokiv-potribno-shchob-staty-likarem: академіки спільно з МОЗ розробляють нові підходи навчання медиків з акцентом на безперервний практичний досвід / Лиховид, Інна // День. - 2015. - 13 трав. (№80). - С. 8. Готувати студентів-медиків по-новому, з переходом від теорії до практики та вдосконаленням умінь протягом усього життя, — такі підходи збирається запровадити Міністерство охорони здоров’я спільно з Національною медичною академією післядипломної освіти ім. П. Шупика. Тільки на рівні післядипломної освіти лікар здобуває необхідну компетенцією та досвід. Тому тепер інтернатуру визначено основною формою спеціалізації лікарів, а для вузькопрофільного навчання для тих, хто вже має диплом на руках, вводиться резидентура

Позбутися ватника в освіті [Текст] = http://gazeta.dt.ua/EDUCATION/pozbutisya-vatnika-v-osviti-_.html / Розмовляв Олександр Рожен  // Дзеркало тижня. - 2015. - 27 черв. (№23). - С. 11. Освіта у світі стає дедалі потужнішим і більш дохідним видом бізнесу. А там, де у звичній діяльності людини чільну роль починає відігравати фінансова складова, слід уважно роззирнутися й зрозуміти: чи правильно ми все робимо? Чи не наростає загроза з поки що незрозумілого боку? Кореспондент DT.UA звернувся до професора університету Британської Колумбії (УБК) у Ванкувері Тетяни Тесленко з проханням порівняти стан української вищої освіти і канадської. Кандидатуру обрано не випадково. Тетяна Миколаївна тривалий час працювала доцентом у Харківському університеті, потім захистила докторську в університеті Саймон Фрейзер у Канаді. Вже 15 років вона працює в університеті Британської Колумбії, який посідає 37-ме місце в шанхайському рейтингу.

Світ іде вчитися [Текст]: на вищу освіту виділяють дедалі більше грошей. Однак про те, наскільки доцільні ці витрати, відомо мало / The Economist Newspaper Limited. All rights reserved // Український тиждень. - 2015. - 3-9 квіт. (№13). - С. 38-39.

Стадний, Єгор. Рейтинг прозорості національних університетів [Текст] = http://gazeta.dt.ua/EDUCATION/reyting-prozorosti-nacionalnih-universitetiv-_.html / Стадний, Єгор // Дзеркало тижня. - 2015. - 27 черв. (№23). - С. 1,11. Доступ до інформації є основою впровадження дієвих механізмів забезпечення якості освіти. Цей чинник набирає ще більшої ваги в умовах децентралізації, що розпочалася в системі вищої освіти України. Автономію університетів мають супроводжувати прозорість і відкритість — для викладачів, студентів, абітурієнтів та широкої громадськості. Власне, доступ до інформації став одним з 10 стандартів внутрішнього забезпечення якості вищої освіти, які були затверджені на останній конференції міністрів освіти країн Європейського простору вищої освіти. Володіючи інформацією про навчальні програми, абітурієнти й студенти здатні зробити більш зважений вибір свого майбутнього фаху.

Ум и здоровье страны [Текст]: как реформировать образование и здра-воохранение в Украине // Новое время страны.- 2015.- 12 июня (№21).- С. 1-32.

Харченко, Ольга. Вісім неординарних ідей Федора Моргуна віту [Текст] = http://www.day.kiev.ua/uk/article/cuspilstvo/visim-neordynarnyh-idey-fedora-morguna: ...які варто взяти до уваги тим, хто реформує ос / Харченко, Ольга // День. - 2015. - 21 трав. (№86). - С. 9. Сьогодні, коли шкільна та вишівська освіта перебувають у стані реформування, важливо звертатися до досвіду «своїх» розумів, тих новаторів, які будували власні проекти, виходячи з розуміння саме українського контексту. Одним із таких діячів був Федір Трохимович Моргун. Доктор сільськогосподарських наук, почесний академік Національної академії аграрних наук України, Герой соціалістичної праці Федір Моргун залишив неординарний досвід реформування освіти шкільної та студентської молоді. Особливо цікавими в цьому аспекті є дві його книжки: «Безсмертна душа України» і «Куди йдеш, Україно? Національна ідея, рідна мова і українка». Про цей досвід — у розмові з Миколою Лебедиком, кандидатом педагогічних наук, доцентом кафедри менеджменту освіти Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені М.В.Остроградського, одним із послідовників Федора Моргуна на педагогічній ниві.

Чи потрібен нам «вузький» фахівець? [Текст] = http://www.ukurier.gov.ua/uk/articles/chi-potriben-nam-vuzkij-fahivec/: університети готуватимуть студентів за ширшими спеціальностями / Підготувала Інна Ковалів // Урядовий кур`єр. - 2015. - 18 черв. (№108). - С. 5. Нинішні десятикласники, які вже наступного літа понесуть атестати до вишів, зможуть вступити на оновлені спеціальності. Адже нещодавно Кабінет Міністрів затвердив новий перелік галузей знань і спеціальностей для вищої школи — постанова набирає чинності з 1 вересня 2015 року. Втім, документ не перекреслює існування окремих спеціальностей, а укрупнює вже наявні. Введення нового переліку галузей знань і спеціальностей викликало неабиякий резонанс у профільній галузі. Тож по роз’яснення окремих аспектів «УК» звернувся до першого заступника міністра освіти Інни Совсун

 

ВИЩІ НАВЧАЛЬНІ ЗАКЛАДИ

Береза, Анастасия. Божественная наука [Текст] =http://nv.ua/publications/bozhestvennaya-nauka-kak-chastnyy-bogoslovskiy-universitet-stal-odnoy-iz-luchshih-uchebnyh-ploshchadok-v-ukraine-41749.html: частный богословский университет всего за 13 лет превратился в один из самых прогрессивных украинских вузов. И религия ему в этом не мешает / Береза, Анастасия // Новое время страны. - 2015. - 27 марта (№11). - С. 26-28. Як приватний богословський університет став однм із найкращих навчальних закладів в Україні

Воронков, Кирило. Одеський національний університет відзначає ювілей [Текст] = http://www.golos.com.ua/article/254700 / Воронков, Кирило // Голос України. - 2015. - 13 трав. (№82). - С. 24. 150 років від дня заснування відзначає Одеський національний університет імені Іллі Мечникова. Для Одеси ОНУ — не просто один із ВНЗ, це невід’ємна частина міста. А основна ювілейна подія — відкриття Музею ОНУ 12 травня

Косий, Микола. Ректор Василь Тацій: «Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого впевнено утримує позиції флагмана правничої освіти і науки України» [Текст] = http://www.golos.com.ua/article/256097 / Косий, Микола // Голос України. - 2015. - 18 черв. (№107). - С. 4-5.  Харківський Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого засновано ще в ХІХ сторіччі. За результатами міжнародних та всеукраїнських рейтингів вищих навчальних закладів України, що готують фахівців за напрямом «Правознавство», університет постійно визнається кращим юридичним вузом України. Наприкінці минулого року Національний юридичний університет імені Я. Мудрого відзначив своє вже 210-річчя з часу заснування. важуючи на цю солідну дату, а також на те, що незабаром вступна кампанія, а інтерес до здобуття професії юриста в української молоді, як і раніше, досить високий, редакція газети «ГУ» попросила ректора НЮУ імені Я. Мудрого, академіка Національної академії наук України та Національної академії правових наук України, доктора юридичних наук, професора, Героя України Василя Яковича Тація відповісти на запитання кореспондента

Крючков, Олександр. Історична, освітянська, культурна святиня [Текст] = http://www.ukurier.gov.ua/uk/articles/istorichna-osvityanska-kulturna-svyatinya/: Національний університет «Острозька академія» — наступник першого вишу у Східній Європі — єдиний університет в Україні, занесений до Книги рекордів Гіннеса та п’ятиразовий номінант Книги рекордів України / Крючков, Олександр // Урядовий кур`єр. - 2015. - 13 трав. (№83). - С. 6. Ректор академії єдиний в Україні керівник вишу, який на руїнах історії у провінційному містечку, на яке не звертали увагу за радянських часів, відродив славетну освітянську святиню. За це 2009 року Ігорю Пасічнику було присвоєно звання Героя України. «Ми відродили більше, ніж університет, - говорить Ігор Демидович. - Ми відродили національну гордість. В Україні є багато університетів, які давали й дають хороші знання, але саме в Острозі формувався інтелект української нації»

Скринченко, Володимир . Vivat Academia, [Текст] = http://www.day.kiev.ua/uk/article/ukrayina-incognita/vivat-academia: або Похвальне слово для Академії Київської / Скринченко, Володимир // День. - 2015. - 3-4 квіт. (№58-59). - С. 8. Києво-Могилянській академії — 400 років! Біля джерел цієї славетної події — чимало героїчних людських справ заради утвердження духовної культури українського народу, його національної самобутності. Цей заклад бере свій початок з 1615 року — від заснування Київської братської школи, об’єднаної згодом із Лаврською школою в єдиний православний навчальний заклад під назвою Києво-Братська колегія. Та головним внеском у справі створення Академії, безперечно, слід вважати самовіддану працю Петра Могили, митрополита Київського, якому вдалося надати цьому закладові масштабу церковно-освітнього та духовного центру України. Саме під його ім’ям увійшла Київська академія в історію української вищої освіти; хто й коли присвоїв Академії це ім’я — невідомо. Мабуть, так розпорядився час. Протягом століть Києво-Могилянська академія лишалася єдиним вищим загальноосвітнім закладом України та Східної Європи, духовним реактором культури всього православного світу. Проте надзвичайний вплив справила Академія й на культуру православної Москви, де такого унікального навчального закладу взагалі не було. Величезні заслуги вихованців Академії у справі піднесення культурного життя Росії ще й досі замовчуються й не знайшли жодної згадки в працях російських істориків. Але ми не маємо права обідняти власну історію, зокрема історію вищої освіти. Ювілей Києво-Могилянської академії — це водночас і ювілей вищої освіти в Україні, роком народження якої слід вважати 1615-й — рік заснування Київської братської школи, родоначальниці Київської академії

Солоненко, Максим. Ювілей Лесиного університету [Текст] / Солоненко, Максим // Голос України. - 2015. - 20 черв. (№109). - С. 3. Учора Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки відзначав своє75-ліття. Створений 1940 року як учительський інститут навчальнимй заклад пройшов серйозний шлях становлення і кількаперейменувань, а 24 серпня 2012 року Указом Президента україни йому присвоєно назву Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

Роман Гринюк: "Нас підтримує вся Україна" [Текст] / Розпитувала Світлана Галата // Освіта України. - 2015. - 1 черв. (№22). - С. 5. 30 вересня 2014 року Міністерство освіти і науки й оччільники країни ухвалили рішення про переведення Донецького національного університету до Вінниці. У листопаді ВНЗ уже продовжив роботу. Про історію безпрецедентного переселення, мужності та стійкості "ОУ" розпитує ректора ВНЗ Романа Гринюка

 

СТУДЕНТИ

Абраамян, Анжеліка. 50 відтінків студентського життя [Текст] / Абраамян, Анжеліка // Я, студент. - 2015. - №2. - С. 10. Давайте вирішимо, з чим зіштовхується кожен статистичний студент на своєму нелегкому шляху

Шевченко, Вікторія. Візьмете на практику студента? [Текст] : дещо про тонкощі практичного навчання / Шевченко, Вікторія // Я, студент. - 2015. - №2. - С. 13. Усі випускники вишів, закінчивши навчання, зіштовхуються з проблемою працевлаштування. Майже всі роботодавці вимагають стаж роботи. Але де ж його взяти, якщо ти щойно переступив поріг університету?

Кощенко, Олена. За «ім’я» треба доплатити [Текст] = http://www.silskivisti.kiev.ua/19254/index.php?n=27413 / Кощенко, Олена // Сільські вісті. - 2015. - 5 черв. (№59). - С. 2. Отже, провідні університети визначились із цьогорічною вартістю денного навчання за контрактом. Тож почім нині «знання для народу»? Виші з «іменем» відомі. Традиційно саме їхні приймальні комісії і збирають найбільше заяв від вступників, надто претендентів на бюджетні місця. Судячи із числа реєстраційних заяв абітурієнтів (усі завчасу сформували ще й власний список пріоритетів для вступу), у названих альма-матер і нинішня вступна кампанія обіцяє бути гарячою. Певно, звідси й ціни на освітні послуги, які подекуди теж захмарні

 

Стажування за кордоном

Саган, Валерія. Робота за долари та євро [Текст]: країнам Заходу потрібні економісти та інженери, а країнам Сходу - спеціалісти готоельно-ресторанного бізнесу і викладачі / Саган, Валерія // Я, студент. - 2015. - №3. - С. 8-9. Якщо ви замислюєтеся про стажування за кордоном для подальшого просування кар'єрними сходами в Україні, то саме час починати збирати необхідну інформацію. Журнал "Я, студент" поспілкувався з координатором з працевлаштування за кордоном освітньої компанії ТМ Connect Abroad Corporation Євгеном Шубіним, який розповів про всі нюанси закордонних стажувань

 

Дистанцйне навчання

Шевченко, Вікторія. Дистанцйне навчання: pros&cons [Текст] / Шевченко, Вікторія // Я, студент. - 2015. - №3. - С. 5. Науковий прогрес не стоїть на місці. Він настільки ж швидкоплинний, як і час. Сучасні технології торкнулися й такї галузі, як освіта. Віднині українські ВНЗ практикують нову форму навчання - дистанцйну

Шулікін, Дмитро. "ГУГЛ" на допомогу [Текст] / Шулікін, Дмитро // Освіта України. - 2015. - 18 трав. (№20). - С. 8. Дистанцйне навчання і використання його елементів на традицйному уроці, створення віртуальної учительської і зменшення кількості паперів - "ОУ" з допомогою фахівців дослідила, як можна використати безкоштовні сервіси Google у роботі навчального закладу

Сорока, Валентина. Prometheus: "світло" онлайн-курсів [Текст]: нещодавня "родзинка" дистанцйної освіти в Україні - національна платформа навчальних курсів університетського рівня / Сорока, Валентина // Освіта України. - 2015. - 18 трав. (№209. - С. 8. 80 000 - така кількість користувачів зареструвалася на першій українській освітній платформі масових відкритих онлайн-курсів (МВОК) за вісім місяців її існування. На думку авторів проекту онлайн-курси - це революція в освіті: вона стає доступною будь-кому, незалежно від віку, статків і місця проживання

 

ЗАГАЛЬОНОСВІТНЯ ШКОЛА

Біловицька, Наталія. Винаходи юних українців оцінили у США [Текст] : на Міжнародному конкурсі проектів I-SWEEEP-2015 четверо наших школярів завоювали призові місця / Біловицька, Наталія // Урядовий кур`єр. - 2015. - 29 ьрав. (№95). - С. 5.

Лиховид, Інна. «Шаблони» для талантів [Текст] = http://www.day.kiev.ua/uk/article/cuspilstvo/shablony-dlya-talantiv: наукові ліцеї та мистецькі школи просять МОН надати їм окремий статус і не створювати для їхніх учнів навчальні рамки / Лиховид, Інна // День. - 2015. - 9 квіт. (№62). - С. 9. Особливих шкіл — не буде. Така позиція Міністерства освіти і науки у реформуванні середньої освіти. У МОН визначились, що формула навчання виглядатиме таким чином: п’ять років у початковій школі, чотири — в середній та три — у старшій. Для перших двох ланок буде стандартизована програма навчання абсолютно для всіх типів навчальних закладів — чи то школа в селі, чи престижна гімназія в місті. Старша школа буде кількох типів: академічна — для тих, хто хоче здобувати далі університетську освіту, і професійна, в якій можна здобути два різновиди профосвіти з обов’язковим отриманням першої робітничої спеціальності. Саме старша школа матиме таку собі автономію — зможе розробляти власні навчальні плани, корегувати їх тощо

Матат, Дарина. Книжкова мода: популярні тренди [Текст] / Матат, Дарина // Освіта України. - 2015. - 20 квіт. (№16). - С. 14. Перелік книжок, які варто прочитати, формує кожен учитель літератури. Його складають або за шкільною програмою, або в рамках позакласного вивчення творів. Не виняток - початкові класи, адже педагоги знають, що повага до книжки та бажання читати формується саме у цьому віці

Олена Фіданян: час бути відповідальним [Текст] / Спілкувався Максим Короденко // Освіта України. - 2015. - 22 черв.(25). - С. 4. Про розвиток мережі закладів столиці, ...відповідність освіти, яку дають гімназії та ліцеї ... розповідає директор Департаменту освіти... КМДА Олена Фіданян

 

Національно-патріотичне виховання

Обличчям до війни [Текст] / Спілкувалася Наталія Кулик // Освіта України. - 2015. - 27 квіт. (№17). - С. 10. Тема військово-патріотичного виховання нині не просто актуальна, а життєво необхідна. Але чи відповідає реальний стан речей у цій галузі (якість військово-патріотичного виховання у навчальних закладах) жорстоким вимогам часу? Інтерв'ю з учасником афганської війни, канд.пед.наук, доктором філософії Віталієм Івашковським

Сорока, Валентина. Піар-менеджер літератури [Текст]: на часі - не лише розвантаження навчальних програм, а й зміни підходів до викладання зарубіжної літератури / Сорока, Валентина // Освіта України. - 2015. - 27 квіт. (№17). - С. 6. Йдеться про національно-патріотичний аспект викладання читанням. Художнє слово - теж зброя, стверджують авторипрограм, а урок зарубіжної - рятівна місія проти війни та байдужості. "Зброю" намагаються зробити якомога дієвішою: до програм вводять сучасні твори, класику подають у нових перекладах, до оформлення залучають відомих художників - але питання !як зацікавити учня книгою?" актуальності, на жаль, не втрачає. Педагогам, хоч не хоч, доводиться опановувати інші рецепти шкільної "кухні", щоб учень засвоїв літературний канон

 

ОСВІТА ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ

Кулик, Наталія. Інклюзія - це причетність [Текст] : особливі діти / Кулик, Наталія // Освіта України. - 2015. - 25 трав. (№21). - С. 12-13. Одне з найголовніших питань, яке нині обговорюється у середовищі науковців, чиновників та громадських діячів, причетних до оранізації інклюзивного навчання - яким має бути асистент дитини з аутизмом? Ця тема звучить на зібраннях, конференціях і нарадах. Які функції має виконувати асистент? Чи обов'язково він повинен бути педагогом, чи можна дозволити асистувати дитині її власній мамі, батькові, бабусі або няні? І головне - якою буде сама інклюзія і чи буде досягнута її мета - включення особливої дитини в освітній процес - і в академічному, і в соціальному сенсі?

 

СІМ’Я. РОДИННІ ЦІННОСТІ

Білик, Оксана . Жила собі дівчинка — сама в усьому винна [Текст] = http://gazeta.dt.ua/family/zhila-sobi-divchinka-sama-v-usomu-vinna-_.html / Білик, Оксана // Дзеркало тижня. - 2015. - 27 черв. (№23). - С. 13. Кожна жінка хоч раз у житті опиняється в ситуації, коли замість очікуваної підтримки і співчуття чує докори. І хоча декому вдається пропустити їх повз вуха, чимало з нас покірно беруть на себе нав'язану провину. Звичайно, від несправедливих звинувачень страждають не лише жінки. Перекласти відповідальність на жертву - обов'язковий елемент обговорення будь-яких злочинів, незалежно від статі постраждалого. Вважається, що зловмисників провокують - дорогими речами, недостатньо захищеними автомобілями, закоротким одягом чи просто надмірною довірливістю. Утім, "зона" жіночої відповідальності виявляється аж надміру широкою: від стосунків у сім'ї, на роботі - до поведінки незнайомців будь-де.

Гольцберг, Катерина. Настанови, які змінюють наші гендерні ролі [Текст] = http://gazeta.dt.ua/family/nastanovi-yaki-zminyuyut-nashi-genderni-roli-pro-vihovannya-spravzhnih-cholovikiv-i-zhinok-_.html: про виховання справжніх чоловіків і жінок / Гольцберг, Катерина // Дзеркало тижня. - 2015. - 27 черв. (№23). - С. 13. Так улаштований світ, що кожен з нас мріє зустріти в житті "справжнього чоловіка" або "справжню жінку", між іншим, маючи на увазі, що самі ми саме такими і є. На жаль, найчастіше настає розчарування: в житті "справжні" виявляються зовсім не такими, якими ми малювали їх у своїй уяві. Ба більше, риси, які ми ототожнювали з рисами справжніх чоловіків і жінок виявляються зовсім не тими, хибними. Виявляється, треба "звірити поняття", а самі поняття про тих, хто повинен бути поруч, закладено в нас задовго до віку пубертату, коли виникає усвідомлена необхідність близькості. Ці матриці свідомості з власної волі чи мимохіть передали нам разом зі своїм досвідом наші батьки. І що більше їм не вдалося відбутись у своїй чоловічій чи жіночій ідентичності, то настирливіше їхнє прагнення прищепити дітям своє бачення "мужності" й "жіночності".

Карелина, Дарья .Равнение на середину [Текст] / Карелина, Дарья  // Вокруг света (Украина). - 2015. - № 6. - С. 34-41. Наші мами і бабусі намагаються одягнути дітей тепліше, нагодувати смачніше, а після школи нерідко несуть за них важкий портфель. У Норвегії ж усіх з раннього віку привчають до самообмеження та відповідальності за власне життя і здоров'я. Можливо, саме в цьому криється секрет довголіття і статки жителів північної країни

Полюби свой возраст! [Текст] / Интервью провела Ольга Коваль // Твоё здоровье. - 2015. - №6. - С. 44-47. На певному відрізку життя несприйняття власного віку переживає, мабуть, кожний. Професійний психолог розмірковує про те, як затоваришувати зі своїм віком та припинити боятися старості

 

ДОШКІЛЬНЕ ВИХОВАННЯ

Залєська, Оксана. Розстаючись із дітьми [Текст] / Оксана Залєська // Дзеркало тижня. - 2015. - 27 черв. (№23). - С. 13. У нашому житті тепер є не тільки відрядження і відпустки, а й тривожні поїздки, розставання з друзями, близькими, з рідними місцями. Як підготувати дитину до того, що мусите на якийсь час розлучитися? Як бути, якщо малюк, наляканий тривожними подіями, сильно плаче і не хоче вас відпускати навіть до магазину?

Плохотнюк, Ольга. Острівки дитячого відпочинку [Текст]: під час літніх канікул юні кияни можуть відвідати традиційні табори, а також скаутські, з вивченням мови, спортивні, театральні / Плохотнюк, Ольга // Хрещатик. - 2015. - 21 трав. (№71). - С. 9. Яка на сьогодні склалася ситуація з літнім відпочинком дітей та підлітків? Де і як мають нагоду відпочити й оздоровитися юні кияни й мешканці столичної області?

Сорока, Валентина. Природа обдарованості [Текст] / Сорока, Валентина // Освіта України. - 2015. - 11 трав. (№18-19). - С. 12. Додивлятися до здібностей дитини з "прицілом" на індивідуальну освітню програму: науковці та практики роблять наголос на врахуванні персональних особливостей дошкільника

 

СТАРТАПИ

Духнич, Ольга. Американские советы [Текст] / Духнич, Ольга // Новое время страны. - 2015. - 12 июня (№21). - С. 34-36. Джиджи Вонг, інтелектуалка із Кремнієвої долини та найкращий спеціаліст у світі по стартапам, називає два фактори, що гальмують новації в Україні. Це бізнес-беграмотність стартаперів і найголовніше - криза довіри у професіональному середовищі

Левченко, Інна. Слово нових можливостей: чому стартап - це синонім слова "завтра"? [Текст] / Левченко, Інна // Я, студент. - 2015. - №3. - С. 10-11. Стартап - це нова, нещодавно створена компанія або просто проект, який знаходиться на стадії розвитку, в основу якого покладено якусь нову прогресивну ідею чи технології. Основною ознакою всіх стартапів є незначне фінансування і ще не впевнене місце на ринку. Часто до стартапів додають прикметник "гаражні". Стартапом може називатися будь-який проект у будь-якій сфері

 

НАУКА

Зароков, Михаил. Наследники Терминатора [Текст]: искусственный интеллект / Зароков, Михаил // Новое время страны. - 2015. - 22 мая (№18). - С. 46-49. Провідні ІТ-компанії вражають світ інновацйними розробками - провісниками штучного інтелекту, який можливо буде створений найближчим часом. Питання лише в тому, якою буде ця машина - бездушним слугою чи агресивним завойовником

Здоровило, Тарас. Коноплярство: шанс на відродження [Текст] = http://www.silskivisti.kiev.ua/19252/index.php?n=27343 / Здоровило, Тарас // Сільські вісті. - 2015. - 29 трав. (№57). - С. 2. Уже кілька останніх десятиліть коноплі асоціюються з чимсь негативним, поганим, шкідливим. Зрозуміло чому: бо ця рослина є сировиною не лише для виготовлення низки корисних речей, а й сильнодіючих наркотиків. Через це людство опинилося перед необхідністю заборони вирощування культури. Але українські вчені врятували її репутацію. Приборкання наркотичного дракона у коноплі стало можливим завдяки напруженій творчій праці всього колективу Інституту луб’яних культур

Кулик, Наталія. Битва зі старінням [Текст] / Кулик, Наталія // Освіта України. - 2015. - 22 черв.(25). - С. 14. Наука з кожним роком рухається все далі у справі нелегкої боротьби зі старінням, а відтак дарує людству надію, що здорове довголіття у молодому тілі незабаром стане реальністтю.

Семенченко, Марія. Як зміцнити позиції Розуму? сім запитань «Дня» до науковців [Текст] = http://www.day.kiev.ua/uk/article/tema-dnya-cuspilstvo/yak-zmicnyty-pozyciyi-rozumu: сім запитань «Дня» до науковців / Семенченко, Марія // День. - 2015. - 24-25 квіт. (№72-73). - С. 14-15. Нещодавнє переобрання президентом НАН України Бориса Патона, який очолює установу вже більше як півстоліття, пожвавило розмови про потребу реформування наукової галузі загалом і НАН зокрема. Бурхливі дискусії розгорілися й у ЗМІ, й у соцмережах. Думки були різні, але здебільшого збігалися на тому, що зміни необхідні. Розбіжності були переважно в тих моментах, які стосувалися масштабів і шляхів цих змін. Попри те, що багато хто асоціює постать Бориса Патона на посаді президента Академії з певною консервативністю, академік також налаштований на реформи у НАН

Смілянська, Анна. Фестиваль науки: хімія гончарства й тактичне макраме [Текст] = http://www.golos.com.ua/article/255012 / Смілянська, Анна // Голос України. - 2015. - 20 трав. (№87). - С. 11. Наші дослідники можуть буквально все! Про це нагадали організатори ІX Всеукраїнського фестивалю науки та виставки-презентації досягнень вчених, що урочисто відкрилася в Інституті електрозварювання ім. Є. О. Патона. Свої досягнення — майже 600 наукових розробок у галузі охорони здоров’я, інформаційних технологій, машинобудування, житлово-комунального й сільського господарства та енергетики — показали 48 установ НАНУ

Українська наука - гра за новими правилами? [Текст] / Підготував Дмитро Шулікін // Освіта України. - 2015. - 11 трав. (№18-19). - С. 8-9. Стартувало широке громадське обговорення нової редакції Закону україни "Про науку і науково-технічну діяльність" - рамкового документа, що визначатиме правила, за якимипрацюватиме галузь у найближчому майбутньому. Фахова дискусія тривтиме протягом місяця. Які ключові нововведення передбачає проект, яким бачать його можливе вдосконалення представники університетської науки й академічного сектора?

Успіх залежить від розвитку науки [Текст] / Офіційне інтернет- представництво Президента України // Освіта України. - 2015. - 22 черв.(25). - С. 6. Президент Петро Порошенко провів зустріч з провідними науковцями України. Глава держави зауважив, що Україна покладає великі надії на науку...

Черніга, Роман . Наука в Україні: особливий шлях розвитку чи глибокий занепад? [Текст] = http://gazeta.dt.ua/science/nauka-v-ukrayini-osobliviy-shlyah-rozvitku-chi-glibokiy-zanepad-_.htm / Черніга, Роман  // Дзеркало тижня. - 2015. - 13-19 черв. (№21). - С. 13. Нинішня система фінансування наукових досліджень в Україні — геть неефективна. Щороку мільярди гривень викидають не на розвиток сучасної науки, а на соціальний захист науковців, перетворюючи їх на привілейовану касту після досягнення пенсійного віку. Як наслідок — наука в Україні вже давно набула ознак наукоподібного хуторянства, від якого ані суспільство, ані держава не отримують належної користі

 

ІНТЕРНЕТ- РЕСУРСИ

http://www.day.kiev.ua - сайт газети «День»
http://www.ukurier.gov.ua - сайт  газети «Урядовий кур’єр»
http://www.dt.ua - сайт тижневика «Дзеркало тижня»
http://www.umoloda.kiev.ua - сайт газети «Україна молода»
http://kreschatic.kiev.ua - сайт газети «Хрещатик»
http://www.golos.com.ua - сайт газети «Голос України»
http://www.silskivisti.kiev.ua  - сайт газети „Сільські вісті”

 

СПІЛКУЙТЕСЯ З НАМИ:

  • blog
  • facebook
  • tweetter
  • youtube
  • youtube
  • youtube
  • pinterest
  • Instagram

НАШІ НАГОРОДИ

Дізнатися наші реквізити для добровільних пожертв бібліотеці — Конт.тел. (бухгалтерія бібліотеки):
(044) 288-23-36

(044) 288-30-12
lib@msmb.org.ua

ВГОРУ